Sunday, June 23, 2013

Aku Bukan Yang Terbaik...

Apabila Facebook jarang saya mengupdate kan diri. Dan setiap entry yang saya tuliskan maka ia akan terus autopost ke Wall Facebook saya. Dan saya tidak perlu lagi untuk membuka Facebook saya dan asalkan teman-teman saya dapat mengikuti perkembangan saya di Facebook melalui Blog saya ini.

Saya mengunakan blog untuk saya meluahkan dan apa yang hendak saya sampai di blog saya yang sudah lama saya tinggalkan ini.

"Aku bukan lah manusia yang terbaik".... sememangnya itulah hakikat yang harus saya terima.  Kadang-kadang kita lupa seseorang itu juga makhluk yang dijadikan nya serba kekurangan. Perfect sangatkah kita ini?......



Saya sedar akan kelemahan pada diri... tetapi manusia ini sebenarnya tidak pernah ubah berlakon seolah-oleh dia begitu good dalam segala hal... Nampak sangat pendapat orang tidak mahu diterima....kononya "aku bukan setaraf Kamu"....

Wah!!...Nampaknya kuburnya ber air-cond disalut mas dipayungi mahkota delima....Keji!!!!

Semua manusia ini sama sahaja. Yang membezakan cuma pangkat dan darjat.... pasti...

Yang dah nampak keegoaan tu...cuba-cubalah membentuk jati diri. Didepan bercakap lain. Dibelakang cakap lain. Jadi lah orang yang mempunya pendirian bukan berlakon dan terus menunding jari atas kesalahan mementing diri sendiri dan orang lain yang akan menjadi mangsa.

 

 

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...