Saturday, July 06, 2013

Rindu...


Beberapa hari ni...saya selalu menulis dan bercakap mengenai puasa.  Sebenarnya saya amat rindu masakan mak saya. Kalau orang lain memuji masakan isteri masing-masing..tetapi saya hanya membilang beberapa hari lagi kita akan menyambut ramadhan.  Di Kota yang sibuk ini hanya nasi bungkus dan beberapa kuih menjadi hidangan berbuka puasa saya.
Namun disebabkan tuntutan tugas....saya cuba menyinpan rasa hati kerana ini adalah pengorbanan saya terhadap tugas yang diamanahkan.
Saya masih ingat....kalau dulu dikampung....saya akan sibuk menanya apa yang dimasak mak. Mak akan buat apa saja permintaan saya. Saya suka mee goreng kampung mak.

macam gambar kat bawah ni lebih kurang lah




Itu semua hanya tinggal kenangan indah untuk saya.  Sesungguhnya anak-anak mak semua dah besar... Rasa hati ingin saja bercuti untuk awal ramadhan ini. 
Nak bersama mak membeli kuih-muih....nak melihat mak masak masakan yang sedap-sedap.

Masih kah ada ruang waktu itu...


No comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...