Sunday, December 30, 2012

Sejuta Nafas Cinta.....




Hari-hari yang aku lalui tidak sama hari-hari yang sebelumnya. Susah untuk aku mentafsirkan. Kadang-kala kalau di ikutkan hati ini memang harus menbiarkan ia berlalu. Tetapi bukan mudah untuk aku melupakan apa yang terjadi. Kadangkala berdiam diri bukanlah penawar segala kemurungan itu.

Kadangkala unttuk menjaga hati bukan mudah bagi kita...... kita melayan penuh kasih...namun kadangkala diri kita tidak dihargai.......

Kadangkala aku tidak tahu dimana kedudukan aku sekarang...

Kita memendam perasaan itu agar orang yang kita sayang itu mengerti......
Tetapi makin hari makin jauh......







                                                                                

Sejuta nafas cinta bergelut rindu dendam,
Membuat diri hilang arah dan pedoman,
Sejuta nafas cinta mengintai hijab kasih,
Membuat diri asyik dan kasmaran,

Sunyi mengundang ilham indah kata - kata,
Sepi mencipta madah hias duka lara,

Kau penawar jiwa,
Kau sinar segala - gala,
Andai cinta gurauan untuk apa tangisan,

Beralah malam siang bertakhta,
Hariku masih gelita,
Beredar hujan panas berlegar,
Rindu masih tegar,

Sejuta nafas cinta menyulam rintih pilu,
Membuat diri racau dalam lamunan
..


No comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...